P0172 System zbyt bogaty (Bank 1)

17 lutego 2021

Opis techniczny

System zbyt bogaty (bank 1)

Co to znaczy?

Ten diagnostyczny kod usterki (DTC) jest ogólnym kodem układu napędowego, co oznacza, że ​​dotyczy pojazdów wyposażonych w OBD-II. Chociaż ogólne, konkretne kroki naprawy mogą się różnić w zależności od marki / modelu.

Zasadniczo oznacza to, że czujnik tlenu w banku 1 wykrył stan bogaty (za mało tlenu w spalinach). W silnikach V6 / V8 / V10 bank 1 to strona silnika z cylindrem nr 1.

Uwaga: ten kod DTC jest bardzo podobny do kodu P0175 i w rzeczywistości Twój pojazd może wyświetlać oba kody w tym samym czasie.

Objawy

Najprawdopodobniej nie zauważysz żadnych problemów z prowadzeniem pojazdu, chociaż mogą wystąpić takie objawy, jak przerwanie zapłonu.

Przyczyny

Kod P0172 może oznaczać, że wydarzyło się co najmniej jedno z poniższych:

  • Czujnik MAF (masowego przepływu powietrza) jest brudny lub uszkodzony. Uwaga: Stosowanie „naoliwionych filtrów powietrza może spowodować zabrudzenie MAF, jeśli filtr jest zaolejony. W niektórych pojazdach występuje również problem, w którym czujniki MAF przeciekają z silikonowego materiału zalewowego używanego do ochrony obwodów.
  • Może nastąpić wyciek próżni.Mógł wystąpić problem z ciśnieniem paliwa lub dostawąMożliwe rozwiązania

    Możliwe rozwiązania obejmują:

    • Sprawdź wszystkie węże próżniowe i PCV, w razie potrzeby wymień
    • Czujnik Cleanthe MAF. Jeśli potrzebujesz pomocy, zapoznaj się z instrukcją serwisową, aby sprawdzić lokalizację. Uważam, że najlepiej go zdjąć i spryskać środkiem do czyszczenia elektroniki lub płynu do czyszczenia hamulców. Uważaj, aby nie uszkodzić czujnika MAF i upewnij się, że jest suchy przed ponowną instalacjąSprawdź przewody paliwowe pod kątem pęknięć, wycieków lub zacięćSprawdź ciśnienie paliwa na szynie paliwowejSprawdź wtryskiwacze paliwa, mogą być zabrudzone. Użyj środka do czyszczenia wtryskiwaczy paliwa lub zleć ich profesjonalne czyszczenie / wymianę.Sprawdź, czy nie ma wycieku spalin przed pierwszym czujnikiem tlenu (jest mało prawdopodobne, aby spowodował problem, ale jest to możliwe)Powiązane dyskusje DTC
      • P0171 do p0172 2003 trailblazer 4×4 6-cyl

        P0171 pokazuje na skanerze, ale nie świeci się lampka serwisowa, a następnie po około 30 milach p0172 włącza się i włącza lampkę serwisową silnika. Wygląda na to, że działa dobrze, ale nie można nikomu wymyślić banku 1 bogatego w kod 172. Ponownie skalibrowano kody trymowania i zaktualizowano komputer silnika. 3 razy.

      • Kod P0172 na 04 Envoy

        Witam wszystkich. Kupiłem 04 Envoy 4.2L około dwa lata temu i bardzo mi się podoba. Ale potrzebuje pomocy. To jest długie, ale nie chcę przegapić powiedzenia czegoś, co może być ważne, więc zacznę od początku. W weekend ciągnąłem kamper (waga 2600 funtów, wysłannik całkowicie zdolny do ciągnięcia).

        2006 GMC Yukon z P0172 P0175

        Oto historia: 2006 GMC Yukon 5.3L Kod Z dla flex fuel. Około 107000 mil na zegarze. Po raz pierwszy miałem problem z parowaniem P0449. Skończyło się na konieczności wymiany solonoida zaworu odpowietrzającego. W tym czasie opracowałem również kody P0172 i P0449. Kod P0449 zniknął, a teraz próbuję skorygować.

        Teraz . kod P0172

        Mój pierwszy kod w 99 Dodge Caravan V6 to P0138. Wymieniłem tylny czujnik O2 i mam teraz kod P0172. Silnik zawsze pachnie okropnie [bogate spaliny], co, jak rozumiem, jest problemem. Czy ktoś może rzucić na to trochę światła. Jeff.

        1996 gmc safari p0420 p0300 po131 p0151 p0172 zwolnienie przerwy zapłonu

        Wymieniłem zawór EGR, wszystkie 4 czujniki O2, wtyczki, przewody, kołpak & wirnik X3. Teraz, gdy mam twoją ciekawość – oto nasza historia – miałem to cudowne safari 213k mil 96 AWD GMC (chevy astro) od 70 tysięcy mil. Jego jedynymi wadami były 3 pompy paliwa, 1 alternator, 1 chłodnica, jeden zawór wodny.

        dodge ram 1500 2003. p0172

        Mam problem ze skanerem mojej ciężarówki mówi, że po172 bank 1 ciężarówka nie uruchomi się, chyba że zacznę wciskać gaz, ale gdy jest włączony, trzęsie się i kiedy w końcu wypuszczam gaz, powoli się wyłącza Czy ktoś może pomóc, z góry dziękuję.

        99 Dodge Caravan – P0132, P0138, P0172.

        Mam 99 Dodge Caravan Sport van, 3,3 L około 80K mil i nie wydaje mi się, aby potrząsnąć kodami O2. Silnik zdecydowanie pracuje bogato… brzydko pachnie. Pracuje na biegu jałowym bardzo bogato (szorstko) przez około 2 minuty, po ponownym uruchomieniu na gorąco, a następnie nagle sam się zwiększa obroty i działa płynnie na biegu jałowym. Occaisio.

        97 Dakota P0172

        97 Dakota z 318 silnikami, bank 1, stan bogaty. Zmieniłem czujniki O2 i ze skanerem Actron mogę przeglądać dane na żywo ze wszystkich czujników. Krótkoterminowa regulacja paliwa zawiera się w przedziale 0-5 +/-, długoterminowa regulacja paliwa ma odchylenie -29 lub więcej. Po rozgrzaniu spadnie tylko do -26. A więc z tego, o czym czytałem.

        Potrzebuję pomocy P0172 P0171 P0175

        Mam automat 99 Chrystler Sebring LXI. Mam problem z silnikiem. Po około 2,5 godziny jazdy bardzo źle się kicha. Tak źle, że ma problemy ze zmianą biegów. Przed 2,5 godzinną jazdą wszystko jest w porządku. Przeskanowałem go i pojawiły się następujące kody: PO017.

        Wyświetla kod P0172, ale MIL się nie zapala.

        Dlaczego miałoby to być? MIL zapala się i gaśnie automatycznie, kiedy powinien, ale kiedy używam scantool, pokazuje kod, nawet jeśli MIL w ogóle się nie zapala, co daje.

        Potrzebujesz dodatkowej pomocy z kodem p0172?

        Jeśli nadal potrzebujesz pomocy dotyczącej kodu usterki P0172, zamieść swoje pytanie na naszym BEZPŁATNYM forum naprawy samochodów.

        UWAGA: Te informacje są prezentowane wyłącznie w celach informacyjnych. Nie stanowi porady dotyczącej naprawy i nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek działania podejmowane na jakimkolwiek pojeździe. Wszystkie informacje na tej stronie są chronione prawem autorskim.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy